Stavljanje hamajlija na djecu

Stavljanje hamajlija na djecu
Pitanje: Kod nas je običaj da, kada se nekome rodi dijete, da mu se ispišu dove i ponešto iz Kur’ana i to se zaveže za plećku ili vrat djeteta, i doista dijete biva u očitom duhovnom rahatluku i spokojstvu, pa da li je to dozvoljeno?
Odgovor: Vješanje zaštite i zapisa na odrasle ili djecu nije dozvoljeno, jer je to vješanje talismana, a Allahov poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio je vješanje talismana. Ako su ti talismani vradžbine, amuleti, ili je na njima ispisan govor nerazumljivog značenja, ili imena šejtana, ili džinna, ili nepoznata imena ili nešto drugo, to je onda strogo zabranjeno, jer to ruši vjerovanje i apsolutno vodi ka širku, po konsenzusu (idžmau) svih muslimana. Ali ako su ti talismani i zapisi iz Kur’ana, ili iz šerijatom propisanih dova, ispravnije mišljenje učenjaka od postojeća dva mišljenja jeste da ni takvo vješanje nije dozvoljeno, jer njihovo vješanje može dovesti i do vješanja onoga što nije dozvoljeno, jer sigurno ako se otvore vrata, ljudi će to proširivati, pa će vješati i ono što nije dozvoljeno. S druge strane, vješanjem Kur’ana na dijete mi omalovažavamo Kur’an, jer se djeca ne mogu čuvati od odlaska u nužnik, od prljavštine (nedžaseta) i drugog, i ako bi se na djecu vješao Allahov govor, time bi se obezvrijedio, te stoga vješanje tih stvari nije dozvoljeno. A to što se time postiže duševni rahatluk ili izlječenje od bolesti, to ne upućuje da je to dozvoljeno, jer je možda duševno olakšanje ili izlječenje bolesti poslije vješanja tih stvari podudarilo se sa Allahovom odredbom i određenjem, a oni misle da je to zbog vješanja. Katkad je moguće da to bude zbog puštanja i odgađanja kako bi takvi zapali u još veće zlo.
Otuda kažemo da ako neki čovjek postigne cilj koristeći ove stvari koje nisu propisane, to ne upućuje na njihovu dozvoljenost, jer je to ili zbog puštanja, odgađanja i približavanja kazni, ili se to podudarilo sa Allahovom odredbom. To nikako nema veze s vješanjem hamajlija, za koje ljudi misle da se zbog njihovog stavljanja desilo izlječenje, i time bivaju iskušani.
Odgovorio: Uvaženi Šejh Salih Fezvan
Izvor: Fetve i propisi vezani za djecu, Autor: Jusuf b. Muhammed b. Ibrahim el-Atik
Priredio: Adnan E. Čolo

Share:

Нема коментара:

Постави коментар