PITANJE:
Es Selamu alejkum, kod nas je česta pojava da ljudi poste a ne klanjaju, te me zanima kakav je status osobe koja posti a ne klanja obavezne (Farz) namaze?
ODGOVOR:
We alejke selam we rahmetullahi we berekatuhu, a zatim:
Hvala Allahu, azze ve dželle, koji je učinio namaz stubom vjere, neka je salavat selam na Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji je kazao: “Klanjajte kao što mene vidite da klanjam!”.
Neka je mir i spas na Njegovu časnu porodicu, ashabe, tabine i sve sljedbenike u dobru do Sudnjega dana.
Upitan je šejh Ibn Usejmin, rahmetullahi alejhi, o status osobe koja posti a ne klanja obavezne namaze pa je kazao: “Što se tiče onoga koji ne klanja, njegov post nije ispravan i nije primljen. Ovo je zato što je onaj koji ne klanja kaafir i otpadnik (murtad), kako Allaah, azze ve dželle, kaže: “Ali ako se oni budu pokajali i namaz obavljali i zekat davali, braća su nam po vjeri.” (Prijevod značenja sura At-Tewba, ajet broj 11).
Kao i riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: “Ugovor između nas i njih (misli se na munafike) je namaz, pa ko ga ostavi je on je uznevjerovao.”
A također i riječi: “Između čovjeka i širka i kufra je ostavljanje namaza.”
A uistinu je ovo i opšti stav ashaba, ako ne i konsenzus (saglasnost) među njima.
Abdullaah Ibn Šekik, rahmetullahi alejhi, je rekao (a bio je od istaknutih Taabi’ina): “Ashabi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem,  nisu smatrali kufrom ostavljanje bilo kojeg djela osim namaza.
Pa na osnovu ovoga, ako bi osoba postila dok ne klanja, onda je njen post odbijen i neprihvaćen i njoj nema koristi pred Allâhom na Sudnjem Danu.
I mi joj kažemo: Klanjaj pa posti, što se tiče posta bez namaza tvoj post je odbijen jer se bilo koji ibadet ne prihvata od kaafira (nevjernika).” (Pogledati: Fetava Ramadan 2/751,763).
Također, slično pitanje je postavljeno Stalnoj komisija za fetve i naučna istraživanja u Saudiskoj Arabiji, pa su kazali: “Kome je god obavljanje namaza obaveza, a on je namjerno napusti, poričući njezinu obavezu – njegov status je da je on počinio nevjerstvo po konsenzusu učenjaka.
Ko god je napusti namaz zbog nemara ili lijenosti, on je počinio nevjerstvo (Kufr) po ispravnom mišljenju među stavovima učenjaka.
Kad se utvrdi da je osoba nevjernik (ostavljanjem namaza ili nečega drugog što izvodi čovjeka iz islama), onda njegov post i ostala djela (kojima se čini ibadet i Allahu približava) bivaju poništena, shodno riječima Allaha, azze ve dželle: “A da su oni druge Njemu ravnim smatrali, sigurno bi im propalo ono što su činili.” (Prijevod značenja sura Al-An’aam, ajet broj 88).
Međutim, takvoj osobi ne treba narediti da napusti post, zbog toga jer će ga njegov post ojačati u činjenju dobra i približiti ga vjeri.
Isto tako, zbog straha u njegovom srcu, nadati se da će ga to voditi ka povratku obavaljanja namaza i kajanju zbog njegova napuštanja. A uputa je od Allâha. Neka je Allâhov blagoslov i mir na našeg Poslanika Muhammeda, njegovu porodicu i Njegove drugove.” (Pogledati: Fetawa Islamije, u drugom tomu, na strain 247).
A Allah najbolje zna.
Safet Suljić
Fakultet Šerijatskog Prava Rijad
Islamski Univerzitet u Rijadu
et-taqwa
Нема коментара:
Постави коментар