Da li mi je namaz ispravan ukoliko se na mom tijelu nalazi parfem sa alkoholom?

Da li mi je namaz ispravan ukoliko se na mom tijelu nalazi parfem sa alkoholom?
Pitanje: Esselamu-alejkum, Da li mi je namaz ispravan ukoliko se na mom tijelu ili odjeći nalazi parfema/dezodoransa ili gela za kosu koji sadrži alkohola u sebi?
Neka Vas Allah nagradi,
Senaid Fejzić
Odgovor: Alkohol je u suštini nečistoća međutim postoji nečistoća koja je uvijek nečista i kad dođe nešto u dodir sa istom čini je nečistom (poput nedžaseta), a tu je i termin nečistoće koji govori da je nešto nečisto ali sam dodir toga ne čini nešto nečistim (poput musrika ili kafira,za koje Allah. ,s.w.t.,u suretu Tevba ,ajet 28,kaže da su nečisti, ali pod značenjem da su pogan, jer samim dodirom oni ne čine nešto prljavim, nečistim).
Učenjaci kažu da je alkohol nečist, ali neće onečistiti ono sto dodirne, i nema dokaza koji svrstava alkohol u prvu vrstu nečistoće tj. da samim dodirom onečisti nešto, naprotiv kada je Allah, s.w.t., zabranio alhohol ,ashabi su objeručke prihvatili taj propis i prosuli sve posude u kojima su imali alkohol po ulicama Medine, pa ako je alkohol od prve vrste nečistoće, ne bi im bilo dozvoljeno da tako postupe, prema tome ukoliko alkohol,bez obzira bio u mirisu ili kremi ili gelu, dospije na naše tijelo ili odjelo,ne čini ga nečistim, i to je mišljenje šejh Ibn Usejmina, r.h. Još da kažem,alkohol koji se koristi za mirise,kreme i sl .nije opijajući, nego naprotiv,on je otrovan i nije isti kao alkohol koji se pije,koji je upravo i zabranjen iz razloga što opija.
Odgovorio: Uvaženi šejh hafiz Imad el-Misri – islam-iman

Share:
Read More

Moj bivši suprug je imao pored mene još jednu ženu, tajno!

Moj bivši suprug je imao pored mene još jednu ženu, tajno!
Pitanje: Eselamu alejkum,imam jedno pitanje, moj bivši suprug je imao pored mene još jednu ženu, tajno. Kad sam saznala nisam vidjela razlog da se bunim ili da bilo kakav problem pravim, čestitala sam mu i prema njoj se ophodila sa poštovanjem, družile smo se. On to nije nikako mogao da prihvati, govorio bi ,ja ne mogu da se snađem i sl., imao je problem sam sa sobom. Mi imamo 4 djece ,a s njom nema ni jedno i ne želi. Jasno mi je dao do znanja da iako si bolja ( njegove riječi ) ljepša itd…, ja ne mogu s tobom, ona je starija i meni treba žena, ostavio nas je, daje samo malo za djecu,moram uvijek da mu tražim da da za djecu dovoljno, da ga molim da ih malo uzme. Još uvijek mislim da je dobar otac ,vjernik je, ima novaca, živi u inostranstvu, teško mi je da se uklopim da tražim posao s obzirom da sam pokrivena, ne mogu da se snađem. Oslanjam se na Allaha. Da li ja po šerijatu imam pravo s obzirom da se staram o našoj djeci da tražim da mi nadoknađuje pristojno, i da mi isplati moju oštetu za talak bez ikakvog razloga, osim što se ne može da snađe između dvije žene, i naravno da izdržava djecu? Da napomenem rekao mi je da u slučaju moje udaje za drugog čovjeka, ako taj ne prihvati moju djecu, oduzeće mi stan u kojem sada živimo.
Odgovor: U slučaju razvoda braka otac je dužan da se brine za svoju djecu, bez obzira bili sa njim ili ne, po pitanju hrane, odjeće, škole, lijekova i ostalog do njihovog punoljetstva ,dok ne budu u mogućnosti da se brinu sami za sebe. Također, muž je dužan da se brine i za ženu koju je pustio svo vrijeme njenog iddeta, i to po odluci islamskog sudije na osnovu muževe mogućnosti. U slučaju da muž pusti ženu bez opravdanog razloga, na njemu je da se brine o njoj godinu ili dvije, i to sve kako odredi islamski sudija, naravno na osnovu muževe mogućnosti, a što se tiče stana koji pominješ, pa bivši muž ima potpuno pravo da ga uzme, jer tvojom udajom za novog muža pada na njega obaveza da se brine o tebi, a nije obaveza na bivšem mužu.
Odgovorio: Uvaženi šejh hafiz Imad el-Misri / islam-iman

Share:
Read More

Koje smo koljeno, i je li dozvoljeno da se vjenčamo?

Koje smo koljeno, i je li dozvoljeno da se vjenčamo?
Pitanje: Selam alejk.
U mene i u momka, ne znamo jesmo li rođaci, nadam se da ćete nam pomoći. Moj pradjed i njegova pranana su brat i sestra, znači moja mama i njegov otac su od tečićeve djece djeca.
Koje smo koljeno, i je li dozvoljeno da se vjenčamo?
Hvala!
Odgovor: We alejkumu selam, kao što je islam dao propise za svaku tematiku tako je dao i propise i to detaljno i za tematiku o osobama koje je zabranjeno ženiti. Ovo pitanje nije vezano ni za određeno koljeno niti za isto prezime, nego to je nešto određeno na osnovu Kur’anskih ajeta i hadisa Poslanika, sallallahu ‘alejhi we sellem, u sljedećih par redova možeš pronaći odgovor na to pitanje:
OSOBE ZABRANJENE ZA ŽENIDBU
a)Po krvi, srodstvu i to:
1.majka, nena i ulazna loza,
2.kćerka, njena kćerka i silazna loza,
3.kćerka od sina, njena kćerka i silazna loza,
4.sestra općenito, njene kćeri i kćeri njena sina,
5.očeva sestra općenito,
6.majčina sestra općenito,
7.kćerka od brata i kćerka njegovog sina ili njegove kćerke..
b)Srodstvo po tazbinstvu i to
1.očeva supruga,
2.sinova supruga,
3.majka od supruge,
4.kćerka od supruge i kćerka njenog djeteta ako je on polno općio sa suprugom..
c)Srodstvo po mlijeku, po mlijeku je zabranjeno sve što je zabranjeno i po krvi.
Tu je i propis onih koje su privremeno zabranjene, a to su sljedeće:
1.nevjernica, izuzev ehlu kitabijke (kršćanka i židovka), dok ne primi islam,
2.ženina sestra ili njena tetka po ocu ili majci, dok god je žena u braku, sve dok je ne bi pustio i istekao joj iddet ili dok ne umre,
3.žena puštena tri puta sve dok se ne uda za nekog drugog,
4.žena koja je u iddetu nakon razvoda ili smrti muža, sve dok joj ne istekne iddet ili dok ne rodi,
5.peta zžena,
6.žena koja je udata za drugog.
Prema tome nema zapreke za ženidbu tebe i tvog izabranika.
Odgovorio: Uvaženi šejh hafiz Imad el-Misri -islam-iman

Share:
Read More

Savjet djevojci kojoj se javio momak?

Mozete li dati savjet djevojci kojoj se javio momak?
Pitanje: Selam alejkum! Mozete li dati savjet djevojci kojoj se javio momak, koji je prije godinu dana poceo da praktikuje vjeru, a djevojka je vec dugi niz godina u vjeri? Je li opravdano da djevojka iz bojazni prema njemu i nesigurnosti u njega, odbije da se s njim upoznaje radi braka, s tim da ni njeni roditelji,koji praktikuju vjeru nis za to da se ona upoznaje?
Da vam Allah da svako dobro!
Odgovor: Selam alejkum.
Ako djevojcini roditelji nisu za to upoznavanje, onda je najbolje da tako i postupi, jer je pokornost njima odmah nakon pokornosti Allahu.
Allah najbolje zna.
Selam alejkum
Odgovorio: Suljo Bahtić, prof. šeriata

Share:
Read More

Imam li bačen sihr?

Imam li bačen sihr?
Pitanje: Esselamu alejkum we rahmetulahi ,eh ovako već pola godine imam jaku nesvjesticu i drukčije mi je ne znam kako da opišem , išao sam doktoru vadio nalaze , super su bili hvala Allahu, ali to me je samo još više zabrinulo, čak neku noć imao sam san kako mi hodža uči Kur’an, a ja se derem na sav glas , koliko god klanjao i posvetio se islamu ovo mi ne prolazi ne znam šta da činim , stvar nije toliko strašna, ali ipak osjetim da nisam nikako dobro kako sam bio , pa kad bi me mogli posavjetovati i reći mi imam li bačen sihr , da vas Allah nagradi najvećim dobrom na ovom svijetu, i na ahiretu , Esselamu alejkum!
Odgovor: We alejkumu selam, molim Allaha da ti pomogne i nađe izlaz iz te situacije, ne mogu ti konkretno reći šta je kod tebe, jer za uspostavljanje dijagnoze doktor mora da vidi pacijenta, ali tebi savjetujem da odeš kod nekog ko zna učiti rukju kako bi provjerio da li se radi o sihru ili ne.
Odgovorio: Uvaženi šejh hafiz Imad el-Misri / islam-iman

Share:
Read More

Šezdeset djela koja brišu grijehe

Šezdeset djela koja brišu grijehe
Božiji Poslanik, sallallahu `alejhi we sellem, rekao:“Čudno je to sa mu’minom, sve što mu se desi, za njega je dobro, a to je svojstveno samo mu’minu. Ako ga zadesi dobro, on zahvaljuje Allahu dž.š. i to bude dobro po njega. A ako ga zadesi kakva nevolja, on se strpi, i to opet bude dobro po njega.”(prenosi Muslim)
Djela koja brišu grijehe:
1. Pokajanje – tevba 
2. Izlazak radi traganja za naukom
3. Spominjanje Allaha 
4. Činjenje dobra i upućivanje na dobro 
5. Vrijednost poziva vjeri u Allaha
6. Naređivanje dobra a zabranjivanje zla 
7. Kiraet – učenje Kur’ana
8. Poučavanje Kur’anu i njegovo učenje 
9. Nazivanje selama
10. Ljubav u ime Allaha
11. Posjećivanje bolesnika
12. Pomaganje ljudima u vraćanju duga 
13. Sakrivanje mahana drugih ljudi 
14. Održavanje rodbinskih veza 
15. Lijep moral
16. Istinoljubivost
17. Savladavanje srdžbe
18. Keffaret sijela
19. Strpljivost
20. Dobročinstvo roditeljima
21. Angažman na pomoći udovicama i siromasima 
22. Briga o jetimu
23. Abdest
24. Učenje šehadeta poslije abdesta
25. Ponavljanje za muezzinom dok uči ezan 
26. Gradnja mesdžida 
27. Upotreba misvaka 
28. Odlazak u mesdžid
29. Pet dnevnih namaza
30. Klanjanje sabah i ikindije namaza 
31. Klanjanje džume namaza
32. Trenutak kada se petkom primaju dove
33. Klanjanje pritvrđenih sunneta pet farz namaza 
34. Klanjanje dva rekata nakon počinjenog grijeha 
35. Nocni namaz
36. Jutarnji namaz – duha-namaz
37. Salavat na Allahovog poslanika 
38. Post
39. Post tri dana svakog mjeseca 
40. Post mjeseca ramazana 
41. Post šest dana ševala 
42. Post na Dan Arefata 
43. Post Jevmu ašura
44. Priredivanje iftara postaču 
45. Kijam u Lejletul kadru 
46. Davanje sadake
47. Obavljanje hadždža i umre
48. Rad u prvih deset dana zul-hidžeta 
49. Borba na Allahovom putu
50. Dijeljenje na Allahovom putu
51. Namaz umrlom muslimanu i slijeđenje dženaze
52. Cuvanje jezika i stidnog dijela tijela
53. Vrijednost la ilahe illellah i vrijednost subhanellahi ve bihamdihi
54. Sklanjanje sa puta onog što uznemirava prolaznike
55. Odgoj i izdržavanje ženske djece
56. Dobročinstvo prema životinjama
57. Ostavljanje prepirke
58. Posjecivanje brace u ime Allaha
59. Pokornost supruge svom mužu
60. Netraženje od ljudi
Allah dž.š. kaže: “Onome ko čini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je, Mi ćemo dati da proživi lijep život.” (An-Nahl, 97)
“Oni koji su u Allaha i u onaj svijet vjerovali i dobra djela činili, ničega se oni neće bojati i ni za čim oni neće tugovati.” (Al-Ma’ida, 69)
Božiji Poslanik, sallallahu `alejhi we sellem, rekao:“Čudno je to sa mu’minom, sve što mu se desi, za njega je dobro, a to je svojstveno samo mu’minu. Ako ga zadesi dobro, on zahvaljuje Allahu dž.š. i to bude dobro po njega. A ako ga zadesi kakva nevolja, on se strpi, i to opet bude dobro po njega.”(prenosi Muslim)

Share:
Read More

Čovjek je pitao mudraca kako da nađe ljubav svog života! Mudrac mu je odgovorio…

Čovjek je pitao mudraca kako da nađe ljubav svog života! Mudrac mu je odgovorio…
Čovjek je pitao mudraca – kako da izađem iz začaranog kruga prazne svakodnevice u kojoj nema ni ljubavi ni sreće? Mudrac mu je odgovorio – iz kruga možeš izaći samo na onom mjestu gdje se spajaju početak i kraj!
Čovjek se duboko zamislio i krenuo u potragu za mjestom gdje se nebo spaja sa zemljom, ali horizont je uvijek bio na istoj udaljenosti. Umoran od svega, sjeo je na obalu okeana, misleći da je stigao do kraja svijeta. Riječi mudraca odzvanjale su mu u glavi.
Dugo je sjedio na obali posmatrajući sunce i oblake, a noću mjesec i zvijezde i konačno vidio svoju prošlost i budućnost kako se stapaju u sadašnjem trenutku i oblikuju njegov život.
Znao je odgovor. Ne postoji mjesto na svijetu gdje se počeci spajaju s krajevima, ali na svakom mjestu kraj se uliva u novi početak u jednom određenom trenutku.
Ponovo je potražio starca koji ga je uputio ka horizontu, odlučan u namjeri da ovlada vremenom i sazna u kom trenutku može da se oslobodi loše sreće.
Čovjek je pitao mudraca – sada znam gdje se spajaju početak i kraj, šta treba da radim?
Mudrac je odgovorio:
Ako je tvoja prošlost ispunjena patnjom, sačekaj trenutak kad sunce na horizontu krene da se penje i tada ostavi svu patnju iza sebe.
Ako si u prošlosti bio rob loših navika, sačekaj da sunce krene da se penje i u naredna tri dana radi samo ono što želiš da radiš do kraja života.
Ako je tvoja prošlost ispunjena mučnim odnosima, tada potraži neke nove ljude i kreni s njima u svoju budućnost, a sve ostale ostavi iza sebe i ne gledaj unazad.
Ako u tvom životu nije bilo radosti, tada uradi bilo šta što će te učiniti srećnim, koliko god da je to mala stvar, ona će se proširiti na cijelu tvoju budućnost.
Ako u tvom životu nije bilo ljubavi, u tom trenutku s čežnjom pogledaj u sunce i srešćeš ljubav svog života.
Čovjek se zahvalio i otišao svojim putem. Nikada više nije posjetio mudraca!

Share:
Read More

Sanjanje umrlog: Odjeća i dozivanje

Sanjanje umrlog: Odjeća i dozivanje
Ko sanja kao da slijedi umrlu osobu a ne uđe s njom u kuću, ili ako uđe, zatim se vrati, on će se nadnijeti nad smrt, a zatim će se vratiti.Ko sanja da putuje sa umrlom osobom – zadesit će ga stvar tog umrlog.A ko sanja da mu je umrla osoba dala neku omiljenu stvar – zadesiće ga dobro odakle se i ne nada.Ako mu umrla osoba da novu ili čistu košulju, bit će mu život sličan životu umr­le osobe.A ako usni da mu je umrla osoba dala tajlasan, zadobit će čast slično časti koju je imala umrla osoba.
A ako mu da pohabanu odjeću, osiromašit će, a ako mu da prljavu odjeću, čini bezobrazluk.Ako mu da hranu, zadobit će časnu opskrbu odakle se i ne nada.Ko usni da mu je umrla osoba dala med – postići će kapital odakle se i ne nada.Ko usni da mu je umrla osoba dala dinju zadesit će ga briga koju ne očekuje.Ko usni da ga umrla osoba savjetuje ili podučava znanju – postići će dobro u svo­joj vjeri srazmjerno tome.Ko sanja da je umrloj osobi dao odjeću koju nije upotrebljavao niti oblačio – to je znak štete u njegovom kapitalu ili bolesti, ali izliječit će se.
Ako sanja da je skinuo svoju odjeću kako bi obukao umrlu osobu i ta odjeća pre­đe u vlasništvo umrle osobe, umrijet će.Ako, pak, odjeća ne prestane biti njegovo vlasništvo i uzme da bi je zašio ili nešto drugo radio s njom, neće mu to naštetiti.Sve što živi vidi da da umrloj osobi – nije lijepo osim u dva slučaja: – Kad usni da umrloj osobi da dinju, ode od njega briga kako se i ne nada, – kad usni da to što daje umrlom amidži ili amidžinici, zadesit će ga opskrba.Ako neko sanja da mu umrla osoba naziva selam, to ukazuje na njegovo lijepo stanje kod Uzvišenog Allaha.A ko sanja da ga je umrla osoba uzela za ruku – to znači da će mu rukama do­pasti neki imetak za koji je bio izgubio nadu da će dobiti.
Autor: Ibn Sirin – novihorizonti

Share:
Read More

ŽIVOT PRIJE ŽIVOTA: Razgovor blizanaca u majčinoj utrobi

   ŽIVOT PRIJE ŽIVOTA: Razgovor blizanaca u majčinoj utrobi
Mala zanimljivost, mozda ce dozvati pameti one koji se okrecu materijalnom, smatrajuci da posle ovog zivota nema nista…

Razgovor blizanaca u majčinoj utrobi

– Vjeruješ li u život poslije rođenja?
– Naravno, sigurno postoji nešto nakon rođenja. Možda smo ovdje baš zato da se pripremimo na život poslije rođenja.
– To je glupost. Nema života poslije rođenja. Kako bi taj život uopće izgledao?
– Ne znam točno, ali uvjeren sam da će biti više svjetla i da ćemo moći  hodati i jesti svojim ustima.
– To je potpuna glupost. Znaš da je nemoguće trčati, i jesti svojim  ustima, pa zato imamo pupčanu vrpcu. Kažem ti – poslije rođenja nema
života.
– Pupčana vrpca je prekratka. Uvjeren sam da postoji nešto poslije  rođenja. Nešto posve drugačije nego ovo što živimo sada.
– Ali nitko se nije vratio od tamo. život se poslije rođenja završava.  Osim toga život nije ništa drugo nego postojanje u uskoj i mračnoj okolini.
– Pa ne znam baš točno kako izgleda život poslije rođenja, ali ćemo u  svakom slučaju sresti našu mamu. Ona će zatim brinuti za nas.
– Mama?!? Ti vjeruješ u mamu?!? Pa gdje bi po tvome ta mama bila?
– Svuda oko nas, naravno. Zahvaljujući njoj smo živi, bez nje ne bismo  uopće postojali.
– Ne vjerujem! Mamu nisam nikada vidio, zato je jasno da ne postoji.
– Da, moguće. Ali ponekad, kada smo potpuno mirni, možemo je čuti kako pjeva i miluje naš svijet. Znaš, uvjeren sam da život poslije rođenja  zapravo tek započinje…

Share:
Read More

Kako izgleda, kad se nečija dova primi?

Kako izgleda, kad se nečija dova primi?

Grupa mladića otišla je na izlet u pustinju. Vozili su se daleko od grada. Kad su stigli na odredište i nakon što su raspremili stvari, jedan od njih reče da ide potražiti drva za vatre. Pošto je to ipak pustinja, treba malo duže vremena da se nađe nešto drva, uglavnom su to suhe grane. Tamam kad je našao, pored jednog kamena, našao je i guštera, poznatiji kao „Dab“ (arapska vrsta guštera koji se može jesti, Halid, ibn Velid, r.a., ga je jeo u prisustvu Poslanika, s.a.v.s., a Poslanik nije htio). Gušter se teško kretao, bio je nevjerovatno mršav, sama kost i koža. Međutim, sredina njegovog stomaka je bila vidljivo nabrekla, kao da nešto ima unutra, nešto tvrdo, nešto što je progutao i nije mogao da svari kao hranu. Mladić je pomislio kako je nešto pojeo baš tvrdo, komad nećega pa mu se zaglavilo i možda zbog toga se teško kreće i možda zbog toga ne može da jede pa je tako mršav.
Mladić se sažalio, želio mu je pomoći. Uzeo ga je polako u ruke i vratio se kod prijatelja. Kad je stigao, počeli su da ga pregledaju. Opipavanjem, u stomaku je bio potvrd predmet, koji je bio kao zaglavljen. I dok su razmišljali kako da mu to izvade, jer se očito patio, gušter je uginuo, uginuo je od gladi. Kad je već bio mrtav, odlučiše da vide šta je to on pojeo. Kad su ga razrezali, u njegovom stomaku je bio trokutić napravljen od tvrde i jake kože. U tom trokutiću, bio je SIHIR!
Taj sihir su odnijeli do lokalnog imama, koji ga je uz Allahovu pomoć uništio. Da li su ovi mladići slučajno došli u pustnju, da li je jedan od njih slučajno otišao do određenog mjesta da traži drva, da li je slučajno našao guštera u takvom stanju, da li ga je slučajno donio među prijatelje i da li su slučajno u njemu našli sihir??? NE, tako mi Allaha nije slučajno. Nakon što je sihirbaz vjerovatno nakon spravljenja sihira, otišao u pustinju te uhvatio jedngo od guštera te u njega ugurao sihir kako bi ga daleko odnio u pustinju i kako bi negdje daleko uginuo, kako se sihir nikad ne bi našao, IPAK JE NEČIJA DOVA „DOŠLA“ DO ALLAHA PA JE ALLAH DAO DA SE NA OVAJ NAČIN PRONAĐE SIHIRI I UNIŠTI UZ ALLAHOVU POMOĆ. Jer kad bi vam neko rekao da postoji šansa da u prostranoj pustinji pronađate guštera od nekoliko miliona guštera u kojem se nalazi sihir, teško da bi povjerovali, ali uz Allahovu pomoć, sve je moguće.
Saudin Cokoja
Izvor: sebil.eu

Share:
Read More

Stalno dovimo, gdje odlaze naše dove?

                                      Stalno dovimo, gdje odlaze naše dove?
Milioni muslimana širom svijeta, svaki dan, svaku noć, u namazu, na sedždi, podignutim rukama, skrušenih srca, mole Allaha. Mole Ga za pomoć, za oprost grijeha, za povećanje nafake, za uspjeh na poslu, za zdravo potomstvo, za lijep brak. Milioni dove i mole. Da li ste se ikad zapitali gdje odlaze sve te naše dove? Da li odlaze u prazno, da li smo ih džaba izgovorili? Gdje odlaze?
- Odmah da kažem da naše dove ne odlaze u prazno! Neka svako onaj ko dovi i moli zna, da njegove dove nisu otišle u prazno! Kada je riječ o tome šta se dešava sa našim dovama, postoje tri mogućnosti, tj. tri stanja naše dove.
- Prvo stanje naše dove jeste da je ona otišla Allahu, s.v.t., da je došla do Njega, a zatim se opet vratila nama kao primljena dova. Da li će sprovođenje te dove u djelo biti prije ili nešto kasnije, to je do Allaha i Njegovog određenja. Uglavnom, ona odlazi do Allaha, a zatim se vraća nama kao primljena dova.
- Drugo stanje naše dove može da bude u sljedećem obliku: naša dova krene prema Allahu, ali se susretne sa nečim što je od Allaha krenulo prema nama (Allahovo određenje- kader). To je iskušenje ili čak kazna od Allaha upućena nama, a koju je On još prije dove odredio (npr. bolest, nesreća, siromaštvo i sl.). Dakle, ako je Allah odredio nekome neku vrste nesreće koja treba uskoro da se desi, a potom vjernik uputi Allahu dovu ili za njega neko uputi dovu, da ga Allah sačuva svake nesreće, te dvije mogućnosti se susreću “negdje“ i na određeni način se suprostavljaju jedna drugoj. Ovo suprostavljanje traje određeni period, dok Allah ne odredi drugačije. Pa ako Allah primi tvoju dovu, nesreća ili iskušenje će te zaobići, a ako je Allah ne primi, na tebe se spušta kaderom određeno iskušenje ili kazna.
- Treće stanje naše dove, jeste da dova ode do Allaha, ali se više nikad ne vrati nama, dakle ne ispuni se ono što smo od Allaha tražili. Pa gdje ide ta dova? Ona ostaje kod Allaha! Sve dove koje ostanu kod Allaha vidjet ćeš na Sudnjem danu kao svoja dobra djela koja će biti stavljena na mizan (vagu) sa tvojim ostalim dobrim djelima. Prijašnje generacije, koje su mnogo vremena provodile doveći, su priželjkivale da im se dove od Allaha ne vraćaju ni u kojem stanju, nego da ostanu kod Allaha, kako bi na Sudnjem danu imali što više dobrih djela.
- Zapamti! Svaka dova koju si uputio neće biti izgubljena i nije otišla
u prazno! Allah će primiti tvoju dovu i ispuniti traženo ili će tvojom
dovom promijeniti ono što ti je odredio, otkloniti neko iskušenje i slično, ili će ti je ostaviti za Sudnji dan, u vidu dobrih djela.
Koje od ova tri stanja bi ti želio?
Odgovor: Stanje tvoje dove prepusti Allahu, jer On, dž.š., zna šta je
najbolje za tebe, odnosno koje je stanje dove najbolje za tebe.
Saudin Cokoja


Share:
Read More

Crne rupe u svemiru

Crne rupe u svemiru
I   kunem se mjestom gdje se zvijezde gube, a to je, da znate, zakletva velika. (56 – Al-Waqi’a, 75-76)
Zvijezde se održavaju hidrogenskim eksplozijama u njihovoj unutrašnjosti. Ovim eksplozijama jedan dio materije se pretvara u energiju oslobađajući vrlo visoku temperaturu. Cjelokupnu ener­giju koju bi oslobodili sagorijevanjem dva miliona kilograma uglja možete dobiti pretvaranjem u energiju samo jednog grama materije. Ilustracije radi, na našem Suncu, koje je zvijezda srednje veličine, svake sekunde četiri milijarde kilograma materije pretvara se u energiju. Zvijezde koriste samo mali dio svoje materije kao gorivo i, kada se to gorivo potroši, zvijezda umire. Rađanje i smrt, koje je Allah, dž.š., odredio svemu živom, odredio je također i zvijezda­ma. Svaka zvijezda neizostavno ima svoj kraj. “Mi umiremo, ali naš Stvoritelj vječno postoji i Njegovo stvaranje se neprestano nastavlja”, kao da govore zvijezde koje umiru, dok se na drugoj strani svemira rađaju nove zvijezde.
Izraz iz navedenog 75. ajeta, koji smo preveli kao “mjesto gdje se gube”, prijevod je arapske riječi koja glasi “mevki”. Ista riječ spominje se i u 53. ajetu 18. sure “Al-Kahf” i tu izražava “padanje” grješnika u vatru. Korijen ove arapske riječi je “vakaa” i u Kur’anu se koristi u značenju pasti, desiti se, ostvariti se, realizirati se i si.
GUBLJENJE ZVIJEZDA I VELIKA ZAKLETVA
Značaj mjesta gdje padaju zvijezde naglašen je zakletvom koja je opisana kao “velika”. U nastavku ćemo se pozabaviti nevjerovatno velikim brojkama povezanim sa smrću zvijezda koje potroše svoje gorivo. Najveće brojčane vrijednosti u svemiru pojavljuju se prili­kom umiranja zvijezda, na što i upućuju kur’anske riječi “A to je, da znate, zakletva velika.”
Svi stručnjaci iz oblasti fizike znaju da jedan od najzanimljivijih fenomena u svemiru predstavljaju crne rupe, koje nastaju smrću veli­kih zvijezda, tri puta veće od Sunca. Nakon što potroše svoje gorivo, ova nebeska tijela počnu ponirati sama u sebe. Velike zvijezde, koje se pri tome sažimaju, posjeduju izuzetnu gustoću i silu gravitacije. Ta sila gravitacije je toliko jaka da joj se čak ni svjetlost, koja se kreće brzinom od 300 hiljada kilometara u sekundi, ne može oduprijeti; te crne rupe gutaju čak i svjetlost koja prolazi pored njih. Kasnije, mnoge planete i zvijezde također bivaju privučene ovom snažnom gravitacijskom silom. Crne rupe, dakle, predstavljaju okončanje, “mjesto pada” i drugim zvijezdama. Postojanje crnih rupa, koje se ne vide teleskopom, utvrđeno je na osnovu toga što, poput kovitlaca, gutaju svjetlost i zvijezde iz okoline, šireći X zrake. Najinteresantniji naučni radovi Stephena Hawkinga govore o crnim rupama. On je otkrio novu radijaciju, koja je i nazvana po njemu (Hawkingova radijacija), i dokazao da crne rupe mogu zračiti radijaciju u skladu sa fizičkim zakonima vezanim za energiju. Bez obzira što je 2004. godine bitno revidirao svoju teoriju o crnim rupama, Hawkingov doprinos u istraživanju crnih rupa ipak je veoma značajan.
Crne rupe, koje nastaju implozijom zvijezda – poniranjem zvijezda u same sebe zahvaljujući ogromnoj gravitacijskoj sili, u potpunom su skladu sa 75. i 76. ajetom sure “Al-Waqi’a”. Nesumnjivo da je u periodu objave Kur’ana bilo nepoznato da zvijezde imaju svoj kraj, da se prilikom nestanka pretvaraju u crne rupe i da je to bitno sa aspekta kosmičke fizike. Pretvaranje zvijezde u crnu rupu i faze kroz koje se to dešava inače predstavlja vrlo interesantan fenomen.
Zvijezde koje potroše svoje gorivo ne umiru odmah; one prvo počinju rasti, bubriti i nadimati se. Njihova temperatura, koja je prethodno iznosila 15 miliona stupnjeva, povećava se i dostiže 100 miliona stupnjeva. Zvijezda postaje crveni divili super div.Prostor koji zauzima jedan super div toliko je velik da u sebe može primiti preko 60 miliona sunca. (Veličina svih ovih brojki, poput veličine gravitacije crnih rupa, asocira na veličinu na koju se upozorava u 76. ajetu sure “Al-Waqi’a”.)
Neke supernove se počinju sažimati i postaju bijeli patuljci.Jedna ovakva zvijezda zapremine približne zapremini prosječnog čovjeka ima masu od 10 miliona kilograma. Što se tiče većih zvijezda, one se preobraćaju u neutronske zvijezde (pulsare), koji se smatraju ko­načnom fazom u evoluciji zvijezde. Ove zvijezde se sastoje od vrlo guste materije koju uglavnom čine neutroni sa vrlo jakom privlačnom silom. Materija koja čini neutronske zvijezde je nevjerovatno gusta. Da bismo stekli predstavu o kakvoj se gustoći radi, spomenut ćemo da čajna kašičica ove materije ima masu od oko milijardu tona.
Dok se svi ovi spektakularni događaji odvijaju, mi na svojoj planeti mirno jedemo, spavamo, bavimo se sportom, trčimo, ćaskamo… ne misleći o njima. Takav je naš život: učinjen mogućim snagama koje su daleko iznad naših mogućnosti u svakom pogledu.

Share:
Read More

Naučni aspekt sjedenja u namazu



Naučni aspekt sjedenja u namazu
Iftiraš pozicija proizvodi takozvani “refleksioni pritisak”. Oni koji ne ispravljaju desnu nogu vertikalno, oni dobivaju refleksioni pritisak samo na neke dijelove tijela, a ako se noga postavi vertikalno, onda se u tom slučaju tretira: mozak,vrat, grlo, srce, glasne žice, sinusi, dio mozga koji kontroliše hormone i drugi dijelovi tijela. Zato je bolje da koliko god je moguće sjedimo u korektnoj iftiraš poziciji.
Mnogi od nas ne poznaju blagodati sjedenja na namazu u iftiraš[1] poziciji, niti znaju šta to znači za naše zdravlje.
Ako pogledamo na mapu ljudskih refleksa (nerava), kada smo u iftiraš poziciji naše desno stopalo dobiva opterećenje na vrhu, a lijevo stopalo dobiva opterećenje na donjem i srednjem dijelu.
Akupunkturne-tacke-stopalaIftiraš pozicija proizvodi takozvani “refleksioni pritisak”. Oni koji ne ispravljaju desnu nogu vertikalno, oni dobivaju refleksioni pritisak samo na neke dijelove tijela, a ako se noga postavi vertikalno, onda se u tom slučaju tretira: mozak,vrat, grlo, srce, glasne žice, sinusi, dio mozga koji kontroliše hormone i drugi dijelovi tijela. Zato je bolje da koliko god je moguće sjedimo u korektnoj iftiraš poziciji. Ovim postupkom se nadamo da ćemo dobiti nagradu za slijeđenje sunneta Muhammeda, sallAllahu alejhi we sellem, a istovremeno ćemo postići sve zdravstvene koristi ove “indirektne masaže nerava”: vrata, mozga, grla itd.
Od Ebu Hamida es-Sa’idija, radijAllahu anhu, se prenosi da je rekao: “Vidio sam Allahovog Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem, da na tešehudu[2] sjedi na lijevoj nozi a desnu drži uspravno.”(Sahihul Buhari)
Pouke iz hadisa:
1. Sunnet je da se sjedi u iftiraš poziciji na prvom tešehudu (sjedenju).
2. Sjediti u iftiraš poziciji je isto tako preporučljivo kada se sjedi između dvije sedžde i poslije podizanja sa druge sedžde (kratko sjedenje prije nego se ustane na drugi rekat)
3. Sjedenje u iftiraš poziciji je sunnet Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem. Prakticiranjem sunneta i pozivanjem drugih da ga prakticiraju, dobiva se nagrada od Allaha, subhanehu we te’ala.
4. Slijeđenje Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem, sadrži u sebi nur koji nas približava Allahu, subhanehu we te’ala.
Pripremio: Suad Macic
Izvor: dzematsabah-com

Share:
Read More

Prvi dodir tijela je dodir koji ostaje u trajnom sjećanju mladenaca

Prvi dodir tijela je dodir koji ostaje u trajnom sjećanju mladenaca
Kada se radi o ženi, ona isto tako mora osjetiti da je poželjna svome mužu. Mora doživjeti njegovu pažnju i nježnost. Mora biti potpuno smirena i prepuštena vođenju osjećaja. Zbog toga se preporučuje izbjegavanje žurbe. Ta noć mora biti duža nego sve druge noći koje slijede. Zato i svadba mora kratko trajati da bi se imalo vremena za prvu intimu. Zato je najbolje da mladenci ostanu sami u kući kako bi se potpuno prepustili intimi i romantici. Mnogo je važno prvu noć doživjeti prirodno i učiniti da ona ostane u trajnom sjećanju po lijepom.
Da islam mnogo pažnje posvećuje smirivanju duše i tijela kao i predradnjama govori i sljedeći hadis: “Kada se neko od vas oženi, neka stavi ruku na prednji dio mladine glave, neka spomene ime Uzvišenog Allaha a zatim neka zamoli blagoslov riječima: ‘Allahu moj, molim te da mi podariš svako dobro u mojoj suprugi kao i dobro u onome u čemu je ona po prirodi sklona. Allahu moj zaštiti me njena zla kao i zle prirode njene.’” (El-Buhari i Ebu Davud)
Može li išta bolje smiriti djevojačko srce od prizivanja imena Onoga Koji je stvorio to srce? Ko drugi osim Allaha može unijeti bereket u život mladenaca i ko ih može učiniti milim i lijepim jedno drugome. Od bereketa prve bračne noći ovisi bereket čitavog života. Zbog toga se priziva ime Allahovo. “Samo spominjanjem Allahova imena srca se smiruju.” (Er-Ra’d, 28)
Prvi dodir tijela je dodir koji ostaje u trajnom sjećanju mladenaca. Zbog toga se preporučuje da on bude uz Allahovo ime kako bi bereket Njegova imena ušao u dušu i srce i učinio milim dodire muža i žene. U protivnom, prvi dodir može biti opasan i dovesti do određene averzije prema osobi koja ga čini.

Hfz. mr. Senaid Zajimović / Saff.ba

Share:
Read More

Da li je dozvoljeno stavljati novac u banku s namjerom da se kamata podijeli sirotinji?

Da li je dozvoljeno stavljati novac u banku s namjerom da se kamata podijeli sirotinji?
Pitanje:
Da li je dozvoljeno stavljati novac u banku s namjerom da se kamata podijeli
sirotinji?
Odgovor:
U naše vrijeme, u skoro svim dijelovima svijeta, postoje banke koje posluju na principima šerijata, bilo da se radi o bankama koje imaju prefiks islamska ili ne. Tako smo npr. nedavno u agencijskim vijestima mogli pročitati kako je i jedna banka čija centrala je u Walesu, u Velikoj Britaniji, počela poslovati na principima šerijata. Vlasnici te banke, iako nisu muslimani, odlučili su se na taj korak, vjerovatno, uvidjevši da se na taj način može uspješno poslovati i uz to pridobiti kao svoje klijente muslimane koji žele poslovati u beskamatnom okruženju. Njemačka Deutsche bank ima, također, poslovnice koje posluju na principima islama. U Bosni tako posluje Bosna Bank International. To govorim s namjerom da istaknem kako musliman prvo treba tražiti takve banke i s njima poslovati, a ako nije u mogućnosti, tek tada treba razmišljati šta s kamatom koju dobije od konvencionalnih banaka koje posluju na kamatnom principu, a u kojima silom prilika mora držati svoj novac.
Ako je musliman prinuđen da drži novac u banci koja daje kamatu, ispravno je da kamatu uzme i podijeli je u humanitarne svrhe. Međutim, pogrešno bi bilo da daje novac u takvu banku s jedinom namjerom da dobivenu kamatu podijeli siromasima. Ispravno je da, ako ima mogućnost, novac uloži u banku koja umjesto kamate daje ugovoreni procenat od zarade. Tu zaradu može za sebe zadržati, ili je podijeliti kao sadaku. Kamata i kada se podijeli u humanitarne svrhe nije sadaka, nego oslobađanje od haram imetka.
Odgovorio: dr.Šukri Ramić
Share:
Read More

Allahovi robovi između dunjaluka i ahireta

Allahovi robovi između dunjaluka i ahireta
Nisam željela da pišem danima. Sjedila sam u sobi i nisam nigdje izlazila. Uhvatila me je neka melanholija i nisam željela nikoga da vidim. Vidjela sam da nešto nije uredu sa mnom, ali šta? Zbog čega sam tako tužna? Možda nisam ni tužna, nego samo umorna, iscrpljena. Pa za čim onda duša tuguje? Kako da je čovjek ukroti? Tvoja duša tuguje za dunjalukom. Oplakuješ dunjaluk svaki dan. Ne govorim samo tebi, nego i sebi. Ako jednim prstom pokazujem na tebe, ostala tri pokazujem na sebe. Koliko god da želimo, mi ne možemo da se odvojimo od dunjaluka. Mi smo dunjalučari htjeli to priznati ili ne. Neko je u manjoj, a neko u većoj mjeri, ali zašto da lažeš sebe? Ruku na srce i reci zar nisi sretan kada imaš fin krov nad glavom, pogotovo ako je to tvoja kuća napravljena na halal način, bez kredita. To si ti zaradio svojim rukama i napravio. Pomažeš u kući da se hrana kupi, plate računi, troškovi za dječije školovanje, pa i svojoj hanumici kupiš neki poklon. Zar ove stvari niko ne želi? Zar neko želi jesti svaki dan krompir i suh hljeb? Budimo iskreni. Nemoj biti meni iskren, nego sebi. Ali, uzmi od dunjaluka onoliko koliko ti treba da budeš sretan i da možeš udijeliti drugima. Ne pretjeruj! Otputuj negdje, obiđi svijet, pogledaj Allahove blagodati na dunjaluku. Usreći ženu, djecu, majku, oca. Usreći sebe!
A ti mila sestro, ne leti za dunjalukom! Budeš li letjela i željela ga stići, nikada nećeš uspjeti! Nemoj da te zavara ovaj dunjaluk, pa da poletiš za nekim bratom čiji je džep pun, kuća ogromna, plata velika ili ako živi negdje daleko, u stranim bogatim zemljama. Bona, nema ti u tome hajra! Budi čedna, bogobojazna, stidna, ljubomorna, iskrena. Budi zadovoljan sa onim malo što imaš i dobit ćeš i više. A, ti Allahov robe, nemoj da se prsiš pred sestrom i govoriš joj koliko imaš u džepu. Pokaži joj koliko si iskren, bogobojazan. Pokaži joj koliko želiš da napreduješ u vjeri! Pokaži joj da ti je stalo do njene vjere, duše, pa tek onda ljepote. Tako mi Allaha, iskrena, bogobojazna, čedna žena može biti sretna s tobom i sa korom hljeba, ali ona koja samo živi za materijalnim dobrima, da joj sav dunjaluk daš, malo joj je. Ako joj samo jednom nešto ne pružiš, kao da joj nisi nikad ništa u životu dao. Razmisli još jednom koga želiš pored sebe!? Vremena je sve manje, a mi smo depresivni. Dopuštamo da nam život ide, a mi ništa ne radimo. Ne trudimo se, ne borimo! Zašto? Pogodi nas jedna nesreća, mi nikako da se opametimo! Puštamo da nam život teče ispred nas! Pa, to je apsurdno. Većinom ljudi kažu da tu nema hajra, da ima Allah bi dao. Ma, ko ti daje za pravo da ti odlučuješ ima li hajra? Ponizi se pred Allahom. Mnogo dovi, ali se bori! Svi odustanemo kada se spotaknemo o prvi kamen. Smiješno, zar ne? Ustani! Stvari ti izmiču iz ruke, a ti ne radiš ništa! Nažalost, gledamo tuđa posla i sve nas zanima osim nas. Šta se tebe tiče tuđa bašta, pometi ti svoju! Vidiš li ti “brloga” ispred? Udahni duboko, živi punim plućima mrvo jedna! Presaburaj iskušenja i hladne glave donesi bilo kakvu odluku u životu. Hladna glava nikome nije donijela loše, samo dobro. Znaš ono kajanje ujutro kada ustaneš? Eh, to ti je jer nisi dobro odvagala šta si trebala reći ili uraditi praško mala!
Sve se može u životu kad se hoće, sve ostalo su samo izgovori! Daj ti svoj maksimun u svemu, pa se onda uzdaj u Allaha!
Sestra Emma
Share:
Read More

IMATE RODBINU SA KOJOM NE KOMUNICIRATE?

IMATE RODBINU SA KOJOM NE KOMUNICIRATE?
Ljudska priroda je nestalna i nestabilna. Karakteri se razlikuju od čovjeka do čovjeka, od porodice do porodice, od društva do društva. U narodu poznata izreka ” dva su prsta na istoj ruci pa nisu isti” možda najbolje oslikava raznolikost ljudske prirode. Zbog nepovjerenja koje danas vlada među ljudima, zbog interesa, oholosti, zavisti, mržnje, trpi društvo u cjelini, kako na društvenom makroplanu tako i na onom bližem, porodičnom nivou. Nažalost, česti sukobi između porodica, i pokidane rodbinske veze, rezultat su takvog otuđenja ljudske prirode, jer ljudi danas vole tehniku a koriste jedni druge, umjesto da je obrnuto. 
Imamo li izgovor za nezdravu komunikaciju u porodici?
Musliman koji teži da implementira ono što je Poslanik Muhammed a.s. ostavio u amanet ummetu, zna da u Poslanikovoj praksi će naći odgovor na svaku njegovu situaciju. Poslanik je mnogo upozoravao na rodbinske veze, pogubnost kidanja istih, nekomunikaciju rodbine i porodice jednih između drugih, ali je i davao praktične savjete kako liječiti i popravljati narušene odnose u porodici. Šejtan ne miruje, on neprestano radi, i vreba ljudsku slabu prirodu. Često čujemo danas: ” Ako on neće meni doći, e vala neću ni ja njemu” . Ovakve i slične rečenice su pogubne za porodičnu i rodbinsku emotivnu infrastrukturu, i često budu razlogom da se međusobne posjete ugase. Nije dovoljno održavati veze s onima koji te veze respektiraju, naša obaveza je i postojeći nesklad u rodbinskim vezama popravljati. Abdullah b. Amr prenosi u jednoj merfu predaji sljedeći hadis: Nije dovoljno samo posjećivati one koji tebe posjećuju. Pravilno se ponaša prema svojoj rodbini onaj koji, kada ga zaborave ili odbace, obnavlja vezu sa njima”.( Hadis bilježi Buhari u Sahihu)
Svi znamo koliko je ovo ponekad teško, preći preko svog ponosa, i otvoriti vrata nekom za koga znaš da on tebi neće iz nekakvog svog inata da dođe. Ali za ovakve primjere, slijedi i veća nagrada, jer održavaš rodbinske veze, odgajaš svoj nefs i boriš se protiv šejtana, onog u tebi, koji često zna biti mentor ljudima u ovakvim situacijama.
Allahov poslanik s.a.v.s. je pohvalio čovjeka koji je održavao rodbinske veze sa onima koji su ih prekidali. U predaji Ebu Hurejre r.a. taj čovjek se obratio Poslaniku s.a.v.s. sljedećim riječima:
Allahov poslaniče, ja imam rodbinu s kojom održavam rodbinske veze, ali ih oni prekidaju. Lijepo i blago se ophodim prema njima a oni mi loše uzvraćaju. Samilostan sam prema njima, ali mi oni to ne vraćaju. Allahov poslanik je, tada, kazao: Ako bude tako kako si rekao, to je kao da im daješ žeravicu. Neprestano će s tobom biti Allahov dokaz protiv njih, sve dok tako postupaš! (Hadis bilježi Muslim u Sahihu)

Share:
Read More

POMJERANJE PLANINA I OGROMNI ODRONI PREDZNAK SUDNJEG DANA

POMJERANJE PLANINA I OGROMNI ODRONI PREDZNAK SUDNJEG DANA





Allahov Poslanik, s.a.v.s., je nagovijestio:
“Neće nastupiti Smak svijeta dok se planine ne pomjere sa svojih mjesta i dok ne vidite krupne stvari koje nikad ranije niste vidjeli!”
(Et-Taberi – sahih)
Allahov Poslanik, s.a.v.s., nagovještava da će se planine, koje su neka vrsta stabilnosti zemlje i zemljine kore, pomjeriti sa svojih mjesta. Ovaj fenomen pomjeranja planina može doći usljed propadanja zemlje, kako je i nagovješteno u nekim autentičnim predanjima, a može nastati udaranjem gromova ili ljudskim aktivnostima, kao što su ravnanje zemlje, prekomjerna sječa šuma i nekim drugim remećenjem Allahovog sklada i harmonije u prirodi.
Velika vjerovatnoća je i u klizanju zemljišta i velikim odronima kamenja ili brda, što možemo vidjeti danas na nekim mjestima, kada brda i planine povuku sa sobom čitava naselja i ugroze mnoge ljudske živote!
Share:
Read More

Doći će čudno vrijeme,ili je već došlo!?

Doći će čudno vrijeme,ili je već došlo!?
Od Huzejfe b. el-Jemana, r.a., se prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao:”Islam će se gubiti i nestajati kao što blijedi platno, tako da doći će vrijeme kada se neće znati niti za namaz, niti za post, niti za obrede, niti za zekat; Allahova Knjiga će u jednoj noći iščeznuti tako da jednog ajeta neće ostati na zemlji. Razne skupine ljudi će ostati, neki oronuli starac ili starica, koji će govoriti:
“Zatekli smo naše stare kako izgovaraju: La Ilahe Illallah – pa ih i mi izgovarasmo”!? Sileh b. Zufer rhm., prigovori Huzejfi b. el-Jemanu r.a.: “Šta će im koristiti takvo: La Ilahe Illallah” – kada ne znaju niti za namaz, niti za post, niti za hadždž, niti za zekat? Huzejfe r.a., se okrenu od njega, ne htijevši mu odgovoriti na pitanje. Sileh rhm., ponovi svoje pitanje, a Huzejfe r.a., mu opet ne htjede odgovoriti. Sileh rhm., po treći put postavi pitanje Huzejfi r.a., na šta mu on odgovori riječima: O, Sileh, spasiće ih džehennemske vatre, spasiće ih džehennemske vatre, spasiće ih džehennemske vatre!!!” (Hadis bilježi Ibnu Madždže, u Sunenu, br. 4049, kao i imam Hakim, u el-Mustedreku, 4/473., dok ga šejh Albani, rhm., u djelu “Silsiletul-Sahiha”, br.87., ocjenjuje sahihom.)
Omer r.a., prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada će svijet imati ljudske oblike ali će im srca biti poput srca pustinjskih vukova. Prolijevaće krv, a neće se libiti od zla kojeg čine! Ako im dadneš prisegu na vjernost – prevariće te, a ako ti se obrate – lagaće te, ako im se povjeriš – iznevjeriće te, a kada ne budeš sa njima – ogovaraće te. Djeca će im biti bezobrazna, omladina devijantna, a njihovi stari će biti poročni – neće naređivati dobro niti će odvraćati od zla. Biti sa njima je poniženje, a tražiti ono što je njihovo je pravo siromaštvo! Dobri među njima je zalutao, dok je zalutali među njima dobar! Sunnet je za n jih bid’at, dok je bid’at za njih sunnet. Onaj koji dobro među njima naređuje je sumnjiv, fasik među njima je častan čovjek, dok je vjernik kod njih potlačen! Kada se ljudi počnu ponašati tako Allah će dati da njima ovladaju ljudi koji će ih ubijati ako što prozbore, koji će ih eksploatirati ako budu ćutali, koji će im uzimati ono što zarade, i koji će se nepravedno prema njima odnositi dok budu vladali njima!” (Džami’ul-Ehadis, Sujuti, br.31621.)
Ebu Hurejre r.a., prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada vjernik neće moći očuvati svoju vjeru izuzev onoga ko sa svojom vjerom bude išao od brda do brda, sa vrha na vrh, od stijene do stijene. Kada to vrijeme dođe neće se za život zarađivati osim uz srdžbu od Allaha dž.š. (haram zarada). Kada dođe to vrijeme čovjek će zbog svoje žene i djece stradati, a ako ne bude imao ženu i djecu onda će zbog svojih roditelja stradati, a ako ne bude imao roditelja stradaće zbog rođaka svojih ili komšija! Pitaše: Zbog čega će to biti tako o Allahov Poslaniče? Reče: Brukaće ga zbog male opskrbe (siromaštva), pa će se čovjek zbog toga izlagati onome što će ga uništiti!”
(Kitabul-Zuhd el-Kebir, Bejheki, br.446.)Ebu Hurejre r.a., prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao: ”Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, dunjaluk neće nestati sve dok ne dođe vrijeme kada ubica ne bude znao zbog čega je ubio, niti ubijeni zbog čega je ubijen! Bi rečeno: Kako će se to dešavati? Reče: Smutnja će biti velika (heredž); i ubica i ubijeni će biti u džehennemu!”(Muslim, br.7488.)Ebu Hurejre r.a., prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Vi živite u vremenu u kojem ako bi deseti dio vjere ostavili – propali bi, a zatim će doći vrijeme u kojem ako se deseti dio vjere bude sproveo – biće se spašeno!” (Sunen Tirmizi, br.2436.)Ebu Hurejre r.a., prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada čovjeka neće biti briga odakle zarađuje svoj novac – jel’ od halala ili od harama!”
(Sunen Nesa’i, br.4454.)Ebu Hurejre r.a., prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada neće imati čovjeka a da se ne hrani kamatom, a ako se ne hrani kamatom onda će ga zakačiti njena prašina!” (el-Mustedrek, br.2162.)Ebu Hurejre r.a., prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada će najbolji čovjek biti onaj što se prihvatio uzdi svoga konja u borbi na Allahovom putu – kad god začuje poziv on je pojahao svoga konja tražeći smrt na Allahovom putu, kao i čovjek iz ovih usjeka, koji klanja namaz, daje zekat, i ljude poštedi svega osim od svoga hajra!”
(Sahih Ibnu Hiban, br.4600.)Ebu Hurejre r.a., prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada će i šejtan imati udjela u djeci ljudi! Bi rečeno: I to će se desiti o Allahov Poslaniče?! Reče: Da! Rekoše: Kako ćemo raspoznati tu djecu? Reče: Neće se sramiti i neće biti milosna!”(el-Džami’ el-Kebir, Sujuti, br.25700.)Ebu Hurejre r.a., prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada će neki ljudi pričati neke priče (ehadis), za koje niste čuli ni vi a ni očevi vaši! Dobro ih se čuvajte!” (Musned Ishak b. Rahivejh, br.332.)Od Enesa r.a., se prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada će onaj koji sabura na vjeri biti poput čovjeka koji žar u svojoj ruci drži!” (Tirmizi)Enes b. Malik r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: “Doći će vrijeme kada će ljudi sjediti u grupama u mesdžidu, a najveća briga će im biti dunjaluk. Allah nema nikakvu potrebu za takvima, pa nemojte ni vi sjediti s njima!” (Mustedrek, Hakim, br.7916.)
Enes b. Malik r.a., prenosi da je čuo Poslanika sallallahu alejhi we sellem, kako kaže: ”Doći će vrijeme kada će se ljudi nadmećati u uzgradnji džamija, a malo će u njima klanjati!”
(Musned Ebu Ja’ala, br.2817.)Enes b. Malik r.a., prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada će obilne kiše padati, a zemlja neće davati plodove!” (Musned el-Bezzar, br.7411.)Enes b. Malik r.a., prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao: ”Doći će vrijeme kada će ljudi biti poput vukova – pa ko tada ne bude poput vuka poješće ga vuci!”
(el-Mu’udžem el-Evsat, br.736.)Enes b. Malik r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
“Doći će vrijeme kada će čovjeku biti bolje da odgaja pseto nego li da odgaja svoje dijete!”
(el-Mu’udžem el-Kebir, Taberani, br.10537.)Enes b. Malik r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
“Doći će vrijeme kada se neće moći opstati bez činjenja grijeha, toliko da će čovjek morati da laže i da se krivo zaklinje, pa kada nastupi to vrijeme valja vam bježati! Pitaše: Kuda da bježimo o Allahov Poslaniče? Reče: Allahu, Njegovoj Knjizi i Sunnetu Njegova Poslanika!”(Džami’ul-Ehadis, Sujuti, br.26414.)Abdullah b. Abbas r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
“Doći će vrijeme kada će širk biti skriveniji od crne praške, na crnoj stijeni u tamnoj noći!”(Musned, Rebi’a b. Habib, br.830.)Abdullah b. Abbas r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
“Doći će vrijeme kada će se srce vjernika topiti isto kao što se topi so u vodi! Bi rečeno: Zbog čega to o Allahov Poslaniče? Reče: Zbog toga što će vjernik svojim očima gledati zlo koje neće biti u stanju da promjeni!” (el-Emru bil-Ma’aruf, Ibnu Ebil-Dunja, br.26.)Abdullah b. Abbas r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
“Doći će vrijeme kada će svijet biti u ljudskom obliku ali će im srca biti šejtanska srca, poput srca pustinjskih vukova u kojima nema ni malo milosti. Ubijaće, ne libe se da počine zlo. Ako ih budeš slijedio – prevariće te, kada se od njih odbiješ – ogovaraće te, kada zbore s tobom – lagaće te, ako se osloniš na njih – iznevjeriće te. Djeca su im bezobrazna, a omladina devijantna! Njihovi stari neće naređivati dobro i neće odvraćati od zla! Ponositi se njima je pravo poniženje; tražiti im nešto je pravo siromaštvo. Onaj ko bude blag prema njima je zalutao, a onaj ko tada bude dobro naređivao biće sumnjiv! Vjernik među njima će biti potlačen. Sunnet će za njih biti bid’at, a bid’at sunnet. Kada se to desi njima će vladati najgori od njih, tako da se neće biti odazvano na dovu pa makar je i najbolji među njima učio!” (Tergib vel-Terhib, Kavamus-Sunne Asbehani, br.230.)Alija b. Ebi Talib r.a., prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s., rekao: ”Bojim se da će doći vrijeme kada će od islama ostati samo ime, a od Kur’ana samo slova. Džamije će im biti izgrađene ali će uputa biti oštećena! Ulema će im biti najgori ljudi pod nebeskim svodom. Od njih će se javljati fitna, i njima će se vraćati!”
(Šu’abul-Iman, br.1763.)Ummu Seleme r.a., kaže da je čula Poslanika s.a.w.s., kako govori: ”Doći će vrijeme kada će se iskreni čovjek ugoniti u laž, a lažovu će se vjerovati, kada će se povjerljivi proglašavati varalicom, a varalica povjerljivim, kada će ljudi svjedočiti i onda kada se to od njih ne bude tražilo, i kada će se ljudi zaklinjati onda kad se od njih to ne bude tražilo!” (Šerhu Me’anijel-Asar, Tahavi, br.6123.)Abdullah b. Mes’ud r.a., prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s., rekao: ”Doći će vrijeme trpljenja i sabra, kada će onaj ko se bude držao vjere imati nagradu 50 šehida. Omer r.a., reče: Od njih ili od nas? Reče: Od vas!” (el-Mu’udžem el-Kebir, Taberani, br.10240.)Abdullah b. Mes’ud r.a., prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s., rekao: ”Doći će vrijeme kada će ljudi učiti Kur’an i truditi se u ibadetu ali će se družiti sa novotarima pa će širk činiti tamo gdje se ni ne nadaju, koji svoje učenje i rad naplaćuju, i dunjaluk dinom kupuju; to su sljedbenici ćoravog Dedždžala! Rekoh: O Allahov Poslaniče, kako će se to dešavati a među njima će biti Kur’an?! Reče: Pogrešno će tumačiti Kur’an, onako kako im odgovara, kao što su Jevreji i kršćani činili – izvitoperivali su značenja Tevrata pa im je Allah međusobno srca suprostavio i prokleo ih jezikom Davuda i Isa sina Merjeminog; zbog toga što su griješni bili i što su granice prelazili!” (Zemmul-Kelami ve Ehlihi, Herevi, br.66.) Abdullah b. Amr r.a., kaže da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
“Doći će vrijeme kada će srca ljudi biti divlja. Rekoh: Šta znači to “divlja”? Reče: Ponašaće se poput beduina, što zarade daće ga hajvanima. Džihad je za njih šteta, a zekat muka!”
(Medžem’ul-Zeva’id, Hejsemi, br.4347.)Abdullah b. Omer r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
“Doći će vrijeme kada će ulema zavidjeti jedni drugima, i kada će biti ljubomorni jedan na drugog isto kao što jarci znaju biti ljubomorni jedan na drugog!” (Džami’ul-Ehadis, Sujuti, br.26448.)Džabir b. Abdullah r.a., prenosi da je čuo Poslanika s.a.w.s., kako kaže: ”Doći će vrijeme kada će se mu’min među ljudima plašiti isto kao što se munafik danas plaši među vama!”
(Musnedul-Šamijjin, br.238.)Selama bint el-Hurr rhm., kaže: Čula sam Allahovog Poslanika s.a.w.s., kako kaže: ”Doći će vrijeme kada ljudi neće moći da nađu imama koji bi ih predvodio u namazu!”
(Sunen Ibnu Madždže, br.982.; Musned Ahmed, br.27181.)Ebu Usejd el-Sa’idi r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: ”Doći će vrijeme kada će ljudi ići na razne strane svijeta gdje će zarađivati dobru hranu, dobre kuće i prevozna sredstva, pa će poručivati svojoj familiji: Požurite k nama! Vi ste u kamenitoj zemlji Hidžaza, a Medina je bolja za njih kad bi oni samo znali; neće saburati na medinskoj studi i vrućini niko a da mu neću biti zagovarač i svjedok na Sudnjemu Danu!” (el-Mu’udžem el-Kebir, Taberani, br.15930.)
Sehl b. Sa’ad r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
“Doći će vrijeme kada se ‘alim neće slijediti, kada se od dobrog čovjeka ljudi neće stidjeti, kada se stariji neće poštivati, kada se, prema mladom, neće samilosti imati, kada će se ljudi zbog dunjaluka ubijati; srca će im biti divlja a zboriće ka’ Arapi! Za dobro neće znati, protiv zla se neće boriti, a dobri među njima će se kriti. To su najgora Allahova stvorenja, u koja On neće gledati na Sudnjemu Danu!” (Džami’ul-Ehadis, Sujuti, br.26415.)Adijj b. Hatim r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao:
“Doći će vrijeme kada će čovjeku padati teško da dadne zekat na svoj imetak!” (el-Mu’udžem el-Kebir, Taberani, br.13708.)Poslanik s.a.w.s., je rekao:
“Doći će vrijeme kada će se ljudi u vezi Allaha svađati!”
(el-I’itikad, Sa’id Nejsaburi, 1/194.)Poslanik s.a.w.s., je rekao: ”Doći će vrijeme kada će smrt biti dobra i za dobrog i za lošeg čovjeka. Što se tiče dobrog pa zbog toga što će umrijeti na dobru, a što se tiče lošeg pa zbog toga što će umrijeti sa manje grijeha!” (el-Sunen el-Varida fil-Fiten, el-Dani, br.234.)Poslanik s.a.w.s., je rekao:
“Doći će vrijeme kada će bravi biti najvrijedniji imetak muslimana, s kojima će on hodati po vrhovima brda i mjestima s vodom, bježući sa svojom vjerom od fitni-iskušenja!” (Sahihul-Buhari, 1/11.)Poslanik s.a.w.s., je rekao: ”Doći će vrijeme kada će ljudi dozvoljavati kamatu na ime trgovine!”
(Akos)
Share:
Read More

SAKUPLJANJE SVIH LJUDI NA JEDNOM MJESTU, RADI OBRAČUNA


SAKUPLJANJE SVIH LJUDI NA JEDNOM MJESTU, RADI OBRAČUNA
Nakon proživljenja svi ljudi će biti sakupljenina jednom mjestu. Allah,dželle ša’nuhu, kaže: “Onoga Dana kada čestite kao uzvanike pred Milostivim sakupimo, a kad u Džehennem čedne grešnike protjeramo.” (Merjem, 85-86)
To sakupljanje –  HAŠR, podrazumijeva dovođenje svih ljudi na mjesto obračuna, gdje će čekati dok im se ne presudi.
Nakon proživljenja će melekima biti naređeno da sve ljude dovedu na to mjesto. Oni će biti isti kao kad su rođeni: bez obuće, bez odjeđe, neobrezani. U sahih-hadisu se prenosi da je Aiša, radijallahu anha, rekla: Čula sam Allahovog Poslanika, alejhi selam, kada je rekao: Ljudi će biti proživljeni na Kijametskom danu, bosi, goli i neobrezani. Ja tada rekoh: O Allahov Poslaniče, jedni u druge gledajući? Poslanik, alejhi selam, tada odgovori: Stanje će biti daleko teže od toga da bi gledali jedni u druge.(Sahih Muslim bi šerhin Newewi, 17:192-193, Sahihul Buhari mea Fethul Bari, 11:325.)


Ibn-Abbas, radijallahu anha, prenosi: Allahov Poslanik, alejhi selam, jedne prilike držao je hutbu i rekao: O ljudi, zaista ćete vi biti sakupljeni pred Allahom bosi, goli, neobrezani! “A zatim je rekao: Onako kako smo prvi put iz ništa stvorili, tako ćemo ponovo iz ništa stvoriti! To je obećanje Naše, Mi smo doista kadri to učiniti!” (El-Enbija, 104.)
Na mjestu čekanja ljude će zadesiti velika nevolja. Mikdad bin el-Esved prenosi da je Allahov Poslanik, alejhi selam, rekao: Sunce će se približiti ljudima na Kijametskom danu, tako da će doći na udaljenost samo jedne milje, (Selim bin Amir – prenosilac hadisa od mikdada – kaže: Tako mi Allaha, ja ne znam šta podrazumijeva pod riječju (milja), da li zemljišnu mjeru, ili Mil kojim se šminkaju oči. Sahih Muslim bi šerhin Newewi, 17:196.) pa će ljudi biti u znoju, shodno svojim djelima. Nekome od njih će znoj dostizati do nožnih članaka, nekome do koljena, nekome do grla, a nekome će zapljuskivati usta, kao da je zauzdan. Poslanik, alejhi selam, pokaza svojom rukom na svoja usta. (Sahih Muslim bi šerhin Newewi, 17:196.)
Za to vrijeme će pojedini ljudi biti u hladovini Allaha, dželle ša’nuhu, kako nas o tome obavještava Poslanik, alejhi selam. Ebu-Hurejre, radijallahu anha, i Ebu-Seid, radijallahu anha, prenose da je Allahov Poslanik, alejhi selam, rekao: Sedmericu će Allah zaštititi svojim hladom, na Dan kad neće biti drugog hlada sem Njegovog : pravednog imama, mladića koji je odrastao u pokornosti Allahu, čovjeka čije je srce vezano za Džamije, dvojicu ljudi koji su se zavoljeli u ima Allaha, na tom se sastali i na istom se rastali, čovjeka kojeg je pozvala ugledna i lijepa žena, a on je odgovorio: Ja se bojim Allaha!, čovjeka koji je udijelio sadaku i sakrio je tako da njegova desnica nije znala šta udjeljuje njegova ljevica i čovjeka koji se iskreno sjetio Allaha, pa su mu oči zasuzile. (Vidi Sahihul Buhari bi hašijetis Sindi, 1:170, Sahih Muslim bi šerhin Newewi, 7:120-122, Es sunenul kubra, 10:87, Sunenun Nesai, 8:222-223.)
Kad se ljudi namuče i kada im postanu tegobe ovog teškog dana nesnosne, oni će zatražiti od poslanika da mole Allaha, dželle ša’nuhu, da ih spasi tih patnji i da požuri s presudom, pa će ih svaki poslanik upućivati na poslanika poslije sebe, dok ne dođu do našeg Poslanika, Muhammeda, alejhi selam, pa će se zauzeti za njih, a Allah, dželle ša’nuhu, primit će njegovo posredovanje (šefaat) (Ovo je veliki šefaat, koji je odobren samo našem Poslaniku, alejhi selam, između svih ostalih poslanika, alejhi selam. Po pitanju ovog šefaata saglasan je cjelokupan ummet, jer je on ptvrđen sahih hadisima. I on spada u posebno odabrano mjesto Poslanika, alejhi selam, koje mu je obećao Allah, dželle ša’nuhu, u ajetu: “I probdij dio noći u molitvi, – to je samo tvoja dužnost, Gospodar će ti na Onom svijetu hvale dostojno mjesto darovati.” (El-Isra, 79) Vidi šerhul akidetit tahavijje, str.252-253 ve ehedisuš šefaa fi Sahih Muslim bi šerhin Newewi, 3:54-77, šerhul akidetil vasitijje, str. 128, i el akaidul islamijje li Sejjid Sabik, str. 274.i ljudi će se uputiti ka konačnoj presudi.
Share:
Read More

POUČNA PRIČA: KOJE JE JEDINO MJESTO U KOJEM NEMA MUSLIMANA!

POUČNA PRIČA: KOJE JE JEDINO MJESTO U KOJEM NEMA MUSLIMANA!
Ovaj razgovor su u avionu vodila dvojica nemuslimana. Primijetili su da se u avionu nalazi i jedan musliman, pa su htjeli da ga isprovociraju, pa jedan od njih reče namigujući drugom: „Htio sam da svoj odmor provedem u Africi, ali sam saznao da su više od pola njenog stanovništva muslimani. Pa mi je ponuđen posao u Saudijskoj Arabiji, pa sam odbio jer su cijelo njeno stanovištvo muslimani… Razmišljao sam da odem u Pakistan, ali sam saznao da vrvi od muslimana.“
Na to mu reče prijatelj: „A zašto ne razmišljaš o putovanju u Evropu?“ On mu odgovori: „Čak i u tim zemljama vidiš da su se muslimani rasprostranili. Kad god bih išao ulicom sudario bih se s jednim od njih.“ I nastavili su na taj način ne bi li isporovocirali tog muslimana.
Onda je on okrenuo svoje lice prema njima i krajnje ravnodušno im rekao: „Zašto ne razmisliš o putovanju u Džehennem. Čuo sam da je to jedino mjesto u kojem nema muslimana!“
Priredila: Merjem Kapo, Sarajevo
Akos.ba

Share:
Read More

Dobro zapamtite ovu biljku: pronađete li je u prirodi – pronašli ste blago









Trava iva (lat. teucrium montanum) vrlo je ljekovita biljka koja raste u planinskim krajevima diljem svijeta. Kod nas je poznata i pod nazivima dupčac i gorski cmilj, a iskusnom nalazniku vrijedi kao zlato. Prepoznatljiva je po malim grmićima s blijedo žućkastim cvjetićima na vrhovima grančica.
Stabljike su pretežno uzdignute i djelomično drvenaste. Listovi su bez peteljke, dlakavi samo s naličja, zeleni i sivo bjeličaste boje. Ova biljka raste po suhim, toplim i krševitim mjestima, na visinama od oko 800 m i više, uglavnom na južnim obroncima.
Ljekovita svojstva
Trava iva koristila se za liječenje još u doba antike. Postoji staro narodno vjerovanje na Balkanu prema kojemu ova trava omogućuje mentalni i fizički oporavak nakon duge bolesti, teške tjelesne ili duševne iscrpljenosti. Iako je manje poznata u široj javnosti, trava iva jedna je od najpouzdanijih ljekovitih biljaka.




Jako je cijenjena u planinsko-brdskim krajevima, a kažu da liječi skoro sve teške bolesti. Uz nju se veže jedna narodna izreka: „Trava iva od mrtva pravi živa“.
Izuzetno je gorkog i oporog ukusa, a u narodnoj medicini koristi se za liječenje mnogobrojnih bolesti, prije svega probavnih i dišnih organa, pa čak i kod tuberkuloze pluća.
Trava iva u svojem sastavu ima gorke tvari, tanin, metanol, petrolejski eter, kloroform, etilni acetat, 1-butanol.
Zbog tih sastojaka čak je i ljekarnici često preporučuju za jačanje imuniteta, a odličan je izbor za ljude koji su izloženi jakom stresu.
Zbog gorkih tvari pomaže kod mnogobrojnih bolesti želuca te olakšava nadutost. Svojim antiseptičkim djelovanjem uništava patogene mikroorganizme, odstranjuje štetne tvari u crijevima i želucu. Djelotvorna je kod bolesti usta i grla, raznih infekcija, gljivica i afti.
Čaj trave ive liječi grčeve i čisti krv. Upotrebljava se i protiv svih vrsta groznica te kao pomoć kod šećerne bolesti.
Prema novim istraživanjima, razina antioksidativnih tvari u čaju podjednaka je onoj u ginku i zelenom čaju, poznatim po izvanrednoj ljekovitosti.
Tinktura trave ive pomaže kod hemeroida, te bolesti jetre i žuči jer potiče stvaranje i protok žučne kiseline.
Kao kupka povoljno djeluje na kožu, naročito kada je riječ o ranama i promjenama na koži. Vrlo je popularna u obliku balzama za ublažavanje reumatizma.
Koja vas god bolest mučila, pokušajte liječenje s travom ivom jer je ona – univerzalni lijek.
Svojstva trave ive:
•    djeluje protiv bakterija i gljivica 
•    pomaže kod bolesti želuca 
•    smanjuje upale 




•    jak je antioksidans 
•    pomaže kod depresije 
•    regulira probavu 
•    izbacuje višak tekućine iz organizma 
•    primjenjuje se u liječenju bolesti dišnih organa 
•    jača imunitet 
•    pomaže kod hemoroida i šećerne bolesti 
•    čisti organizam 



Berba i pripravci
Trava iva cvijeta od lipnja do rujna, a sakuplja se baš u to vrijeme. Želite li pravilno brati travu ivu, lisnate cvjetne vrhove grančica sijecite oštrim škarama i brzo ih sušite na prozračnom mjestu da bi im sačuvali boju i specifičan miris.
Gdje god da berete travu ivu, barem trećinu vidljivih cvjetova ostavite netaknute. Jer osim što je ljekovita, korisna je i zato što izvrsno vezuje ono malo zemlje na golom kamenjaru.
Priprema čaja
Prelijte žličicu trave ive s dva decilitra vruće vode i odmah poklopite. Poslije 15 minuta procijedite. Pijte čaj jednom do dvaput dnevno prije jela.







Share:
Read More